Błąd SPF przy wysyłce poczty

Jeżeli przy wysyłce poczty otrzymujemy błąd SPF oznacza to najczęściej, że adres ip z którego jest wysyłana poczta ( adres ip skonfigurowany z poziomu serwera do wysyłki poczty) nie znajduje się w rekordzie TXT domeny jako uprawniony do wysyłania poczty dla tej domeny.

Jeżeli domena korzysta z naszego serwera pocztowego a nie kieruje na nasze serwery dns należy zweryfikować zgodność rekordów TXT w strefie dns na serwerze ze strefą dns gdzie kieruje domena.
Częstym przypadkiem jest sytuacja gdy administratora dodaje nowy adres ip do wysyłki poczty, aktualizuje strefę dns i konfigurację po stronie serwera, ale domena korzysta z cloudflare, więc konfiguracja musi być podmieniona ręcznie przez właściciela domeny.

Inne, mniej spotykane przypadki to:

  • aktualizacja rekordów na serwerze dns nie jest jeszcze widoczna
  • brak aktualizacji serwerów dns
  • błąd w konfiguracji serwera poczty

Niezależnie od przyczyny, w przypadku otrzymania takiego komunikatu zalecamy kontakt z naszym supportem na adres pomoc@hostmark.pl – dokonamy szczegółowej weryfikacji problemu.

  • 0 Klienci ocenili te informacje jako pomocne
Czy ta informacja była pomocna?

Podobne

Jak zmienić hasło do konta e-mail?

Aby dokonać zmiany hasła do danej skrzynki pocztowej logujemy się do panelu directadmin następnie...

Jak skonfigurować konto pocztowe w kliencie poczty thunderbird ?

Konfiguracja konta pocztowego w kliencie poczty thunderbird to zaledwie kilka prostych kroków....

Jak dodac konto pocztowe?

Jak dodać konto pocztowe na naszym serwerze?   W celu utworzenia nowej skrzynki pocztowej we...

Jak przekierowac wiadomości e-mail na inne konto pocztowe?

Aby przekierować wiadomości e-mail czyli pocztę na inne konto e-mail znajdujące się na...

Jak pobrać wiadomość email do formatu .eml ?

Aby pobrać wiadomość email wraz z pełnymi nagłowkami którą można przekazać potem dalej należy...