Jak samodzielnie ustawić co robić ze spamem?

Jeśli chcemy samodzielnie skonfigurować działanie systemu filtrowania poczty pod kątem spamu należy wykonać następujące kroki:

1.Logujemy się do panelu directadmin

2.Wybieramy dowolną nazwę domeny ( filtrowanie ustawiamy globalnie dla całego konta więc nie ma znaczenia którą domenę wybierzemy)

3. Odnajdujemy i wybieramy opcję “Konfiguracja Spamassassina” – jest ona mniej więcej w połowie ekranu w lewej kolumnie:

konfiguracja spamassassin

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Ukazuje nam się ekran z kilkunastoma opcjami do samodzielnej konfiguracji:

konfiguracja antyspamu

 

 

 

 

 

 

 

 

Co robić ze spamem?

W opcji tej mamy 4 ustawienia do wyboru:

  • Prześlij do odbiorcy (nie rób nic) – opcja ta wyłącza działanie antyspamu
  • Przenieś do globalnego folderu SPAM ~/.spamassassin/spam – wiadomości są przekierowywane do jednego głównego katalogu ze spamem, wspólnego dla wszystkich kont pocztowych
  • Przenieś do folderu SPAM poszczególnych użytkowników – wiadomości są przenoszone do katalogu SPAM ( opcja zalecana)
  • Usuń – wiadomości oznaczone jako spam są automatycznie usuwane

 

Zdefiniuj czułość filtra antyspamowego

O opcji tej pisaliśmy osobny artykuł, który znajduje się pod tym linkiem – Jak zmienić czułość antyspamu

Czy kasować wysoko punktowany SPAM?

W ustawieniu tym możemy wybrać, by wiadomości punktowane powyżej ustawionej liczby punktów były automatycznie usuwane, lub by wiadomości nie były kasowane ale stosowano dla nich ustawienia z sekcji “Co robić ze spamem?”

Czy zmienić temat wiadomości, określanej mianem spamu?

Opcja ta umożliwia nam dodanie do początku tematu wiadomości określonego ciągu słów lub znaków.
Przydatne jest to w przypadkach gdy mamy ustawione by poczta pozostawała w skrzynce odbiorczej, gdyż widzimy która wiadomość może być podejrzana.
Z drugiej zaś strony – odpisując na takiego maila odbiorca dostanie dodany ciąg w temacie i może go nie przeczytać; także niektórefiltry automatycznie usuwają wiadomości ze słowem spam w temacie.

Jak powinien być dostarczany spam?

Jeśli wiadomość została określona jako spam możemy otrzymać ją w niezmiennym formacie,  mieć spakowaną jako załącznik ( zalecane, minimalizuje ryzyko uruchomienia złośliwego załącznika) , lub też otrzymać załącznik w formie tekstowej.

Czarna lista e-mail

Ustawienie to było dokładnie opisane w innym artykule znajdującym się pod tym adresem

Biała lista e-mail (whitelist)

To ustawienie również zostało już przez Nas wcześniej opisane i odsyłamy tutaj do tego wpisu

Konfiguruj plik konfiguracyjny ręcznie

Po kliknięciu w ten napis otworzy nam się edytor konfiguracji pliku z ustawieniami spamassassina.

Zmiany zalecamy wykonywać tylko tym osobom posiadającym wiedzę na temat ręcznej konfiguracji w trybie tekstowym

Usuń dane Bayes

Kliknięcie tego napisu usuwa wszystko to, czego do tej pory nauczył się spamassassin na podstawie naszych działań na koncie pocztowym ( szczególnie oznaczaniu/usuwaniu spamu)

 

Po dokonaniu jakiejkolwiek zmiany przechodzimy na sam dół i zapisujemy zmiany.

  • 0 Klienci ocenili te informacje jako pomocne
Czy ta informacja była pomocna?

Podobne

Jak zmienić hasło do konta e-mail?

Aby dokonać zmiany hasła do danej skrzynki pocztowej logujemy się do panelu directadmin następnie...

Jak skonfigurować konto pocztowe w kliencie poczty thunderbird ?

Konfiguracja konta pocztowego w kliencie poczty thunderbird to zaledwie kilka prostych kroków....

Jak dodac konto pocztowe?

Jak dodać konto pocztowe na naszym serwerze?   W celu utworzenia nowej skrzynki pocztowej we...

Jak przekierowac wiadomości e-mail na inne konto pocztowe?

Aby przekierować wiadomości e-mail czyli pocztę na inne konto e-mail znajdujące się na...

Jak pobrać wiadomość email do formatu .eml ?

Aby pobrać wiadomość email wraz z pełnymi nagłowkami którą można przekazać potem dalej należy...