Miesiąc temu google ogłosiło Advanced Analysis – nowe narzędzie w wersji beta dla klientów Google Analytics 360. Narzędzie to oferuje bardziej szczegółowe techniki analizy i głębsze możliwości eksploracji, dzięki czemu możesz lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną i wykorzystywać te spostrzeżenia, aby zapewnić lepsze doświadczenia i osiągnąć cele biznesowe.
Przyjrzyjmy się zatem mu bliżej

 

Zaawansowana analiza google

Zaawansowana analiza oferuje trzy nowe, zaawansowane techniki, które pomagają w uzyskiwaniu praktycznych informacji o tym, jak użytkownicy korzystają z Twojej witryny: eksploracja, analiza ścieżki i nakładanie się segmentów. Możesz tworzyć grupy odbiorców za pomocą dowolnej z technik, dzięki czemu możesz bez problemu podejmować działania związane z wnioskami, które wynikają z Twojej analizy.

Dzięki technice eksploracji głębszą analizę można dokonać za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Z łatwością przeciągniesz i upuśćisz wiele zmiennych (segmentów, wymiarów i danych) na obszar analizy i zobaczysz błyskawiczne wizualizacje danych. Eksploracja pozwala przeglądać i porównywać wiele kart analizy w jednym widoku – pomagając przetestować i udoskonalić swoje spostrzeżenia.

Skorzystaj z techniki analizy ścieżek, aby zrozumieć kroki, jakie użytkownicy podejmują w celu wykonania działań w Twojej witrynie. Na przykład możesz szybko sprawdzić, w jaki sposób użytkownicy przechodzą przez proces zakupu, i określić, gdzie można go ulepszyć. W bieżących niestandardowych ścieżkach w Analytics 360 możesz dodać maksymalnie 5 kroków (np. Odwiedzona witryna, dodany produkt do koszyka, rozpoczęta płatność, uruchomiona płatność, zakupiona), ale analiza zaawansowana pozwala dodać do 10 kroków. Te dodatkowe czynności – wraz z możliwością dodawania wielu segmentów i podziałów wymiarów – pozwalają dokładniej przyjrzeć się interakcji różnych grup użytkowników z Twoją witryną.

Technika nakładania się segmentów pozwala sprawdzić, jak segmenty utworzone w Analytics 360 krzyżują się ze sobą. Załóżmy na przykład, że w zeszłym miesiącu przeprowadziłeś dużą kampanię displayową, która doprowadziła do powstania wielu nowych kupujących po raz pierwszy, a teraz chcesz się dowiedzieć, czy nie chcą zostać stałymi klientami. Nakładanie się na segmenty pozwala porównywać, ile z grup kupujących po raz pierwszy pokrywa się z użytkownikami, którzy dokonali zakupu w ubiegłym miesiącu oraz z użytkownikami, którzy teraz wracają do Twojej witryny.

Zaawansowana analiza w akcji

Przyjrzyjmy się przykładowi, w jaki sposób możesz wykorzystać te techniki razem, aby odkryć pomocne nowe informacje i wprowadzić je w życie. Wyobraź sobie, że zarządzasz sklepem e-commerce, który sprzedaje się ludziom na całym świecie. Chcesz wiedzieć, czy istnieją możliwości poprawy jakości witryny dla międzynarodowych klientów i zwiększenia sprzedaży.

Dzięki Zaawansowanej analizie możesz łatwo uzyskać te odpowiedzi. Począwszy od Eksploracji uporządkujesz dane Analytics 360, by pokazać liczbę użytkowników i przychody według krajów. Zdajesz sobie sprawę, że masz wielu nowych użytkowników w Indiach, ale nie masz przychodów – więc może być szansa na usprawnienie procesu realizacji transakcji i zwiększenie liczby konwersji.

Następnie zbadaj dalej techniką ścieżki, by porównać współczynniki konwersji na każdym etapie ścieżki zakupu dla użytkowników z USA i Indii. Czyniąc to zauważysz gwałtowny spadek wskaźnika ukończenia w kroku realizacji płatności dla grupy w Indiach. Potwierdza to, co podejrzewasz, że sposób płatności może być ulepszony dla tych użytkowników.

Za pomocą zaledwie dwóch kliknięć tworzysz grupę użytkowników z Indii, którzy dodali produkt do koszyka, ale go nie kupili. Po utworzeniu odbiorców możesz użyć Optimize 360, aby przetestować nową możliwość realizacji transakcji w tej grupie. Następnie, za pomocą kilku dodatkowych kliknięć w Analytics 360, możesz przekazać tę grupę odbiorców do AdWords lub DoubleClick Bid Manager, aby przeprowadzić kampanię remarketingową, korzystając z optymalizowanego przepływu zamówienia.

W przypadku przedsiębiorstw, które chcą lepiej zrozumieć podróże klientów, zaawansowana analiza pomaga odkryć trudne do znalezienia spostrzeżenia i ułatwia wgląd w te działania. W następnych tygodniach zaawansowana analiza będzie wersją beta dla wszystkich użytkowników usługi Analytics 360.



Monday, June 18, 2018



« Powrót