Rozpoczynamy nową serię, gdzie co jakis czas będziemy opisywali narzędzia których używamy lub używaliśmy dla naszej strony.
Pierwszym z nich jest smartlook.com – narzędzie dzięki któremu możemy sprawdzić jak poruszają się użytkownicy na naszej stronie.
Podstawowa funkcja tego narzędzia to oczywiście nagrwanie wszystkich przebwających na stronie – wystarczy dodać kilka linijek gotowego kodu i możemy przegląda i analizować zachowania klientów.
Każdemu użytkownikowi jest przypisywany indywidualny idenyfikator, dzięki czemu jeśli po kilku dniach ponownie odwiedzi naszą stronę możemy go poprawnie powiązać z poprzednimi sesjami.
Jedną z dodatkowych bardzo ciekawych funkcji jest mapa ciepła.
Na podstawie kliknieć użytkowników dostajemy obraz pokazujący które elementy naszej strony są najcześciej klikane, a które pomijane. Jaki w tym cel?
Możesz wykorzystać ta informację by w miejscu gdzie często sąkliknięcia dodać informację o nowej ofercie, promocji czy też podać kod rabatowy – jest wtedy szansa że użytkownik szybciej ją zobaczy i tym samym skorzysta z twoje oferty.
Koszty
Podstawowa wersja konta, umożliwiająca ( na dzień pisania artykułu) utworzenie nieograniczonej liczby map ciepła oraz zapisania do 100 nagrań, 20000 odwiedzajcych/miesiąc i 100000 sesji/miesiąc jest w pełni darmowa.
W przypadku wykorzystania limitu nagrań otrzymjemy powiadomienie – możemy wtedy usunąc pojedyńcze nagrania lub z ostatnich kilku dni i nagrywanie jest kontynuowane.
Wersja platna to koszt 10,16 lub 40 euro/miesiąc – szczeglnie polecana jest wersja za 16 euro gdzie dostajemy praktycznie wszystko bez limitu.
Podsumowując – jeśli ciekawi Cię gdzie klikają twoi klienci, która częśc witryny/oferty jest dla nichnajwiększym problemem oraz w którym miejscu opuszczają serwer – zachęcam do wyprobowania tej aplikacji, z ktorej mona sie bardzo dużo dowiedzieć o zachowaniu uzytkowników
Friday, February 16, 2018