Co słychać w SEO #4

Co słychać w SEO #4

W tym tygodniu Google wprowadza na YouTube nowy zestaw narzędzi nazywany “pakietem kreatywnym”, Facebook ogłasza wprowadzenie reklam wideo na Facebooku Messenger, a Google daje dostęp do 16 miesięcy danych za pomocą interfejsu API wyszukiwarki Search Console Search.

NOWY ZESTAW NARZĘDZI YOUTUBE W PAKIECIE CREATIVE SUITE

Niedawno firma Google wprowadziła na YouTube nowy zestaw narzędzi o nazwie “pakiet kreatywny”, podzielonych na następujące główne elementy:

Eksperymenty wideo
Jest to narzędzie do testowania w Google AdWords, które współpracuje z pomiarem podnoszenia wartości marki, pozwalając marketerom przeprowadzać wyraźnie podzielone na segmenty eksperymenty w YouTube. Jest w stanie zmierzyć kluczowe dane dotyczące filmów, takich jak świadomość, uwaga, zamiar zakupu i inne. Eksperymenty wideo rozpoczynają się w wersji beta pod koniec czerwca.

Wideo Creative Analytics
To narzędzie uprości tworzenie raportów dla filmów, dzięki czemu odkrywanie ilościowych informacji o kreacjach będzie łatwiejsze dla marketerów. Pierwsze uruchomienie będzie skoncentrowane na segmentacji odbiorców.

Director Mix i sekwencjonowanie reklam wideo
YouTuber Director Mix pozwoli twórcom tworzyć wiele różnych wersji podstawowego wideo, umożliwiając wymianę elementów – takich jak tekst, obraz, dźwięk i inne elementy wideo – dla właściwej publiczności i kontekstu.

Sekwencjonowanie reklam wideo pozwala użytkownikom dokładnie zamawiać reklamy, dzięki czemu marketerzy mogą opowiedzieć historię marki. Pozwala również wyświetlać wiadomość o produkcie w wielu częściach treści.

FACEBOOK OGŁASZA REKLAMY WIDEO W  MESSENGER

W ostatnim raporcie z Recode Stefanos Loukakos, dyrektor Facebooka Messenger Business, poinformował, że firma planuje wprowadzić autoodtwarzanie reklam wideo w wiadomościach prywatnych od 25 czerwca.

Loukakos powiedział również, że wcześniej testowali podstawowe reklamy w programie Messenger i ujawnił, że reklamy “nie wykazały żadnych zmian w sposobie korzystania z platformy przez użytkowników oraz liczby wysyłanych przez nich wiadomości”.

Chociaż mówi, że ich najwyższym priorytetem jest doświadczenie użytkownika, to nie widać jeszcze, jak społeczeństwo zareaguje na reklamy wideo, które automatycznie odtwarzają w programie Messenger.

16 MIESIĘCY DANYCH JUŻ DOSTĘPNYCH DZIĘKI SEARCH CONSOLE SEARCH ANALYTICS API

Nowa wersja Google Search Console zapewnia teraz dostęp do wszystkich 16-miesięcznych danych w interfejsie za pomocą interfejsu API wyszukiwarki Google Analytics.

Oznacza to, że specjaliści od SEO mogą teraz zintegrować dużą ilość danych z własnym oprogramowaniem. Jest to szczególnie przydatne przy tworzeniu raportów lub rysowaniu znaczących spostrzeżeń z rozszerzonego zakresu danych.

Tagi: , , ,