Co słychać w SEO #6

Co słychać w SEO #6

W tym tygodniu Google publikuje statystyki dotyczące corocznego raportu spamu na rok 2017 i odpowiada na opinie o nowym panelu agencji Google Moja Firma dla kont firmowych. Facebook umożliwia użytkownikom przeglądanie wszystkich reklam wyświetlanych przez fanpage a my na szybko spojrzymy na zautomatyzowane narzędzia w nowych reklamach Google.

ROCZNY RAPORT SPAMU GOOGLE NA ROK 2017

Google opublikowało ostatnio statystyki dotyczące ich rocznego raportu na temat spamu internetowego . Pokazuje w jaki sposób olbrzymia wyszukiwarka zwalcza spam w Internecie w przeróżnych formach.

Według Google przez wiele lat mniej niż 1 procent wyników wyszukiwania, które odwiedzili użytkownicy zostało uznane za spam. Gigant wyszukiwarki donosi dalej, że udało im się jeszcze  zmniejszyć tę liczbę o połowę.

W zeszłym roku sporo czasu zajęła im też walka z witrynami na które były włamania. Zaatakowane witryny internetowe stanowią poważne zagrożenie dla użytkowników, ponieważ mogą przejąć pełną kontrolę nad witryną internetową i informacjami użytkownika. Google usunęło również nienaturalne linki, redukując linki spamowe o prawie połowę.

ODPOWIEDZI GOOGLE NA OPINIE DOTYCZĄCE KONT ORGANIZACJI

Nowy pulpit nawigacyjny agencji Google Moja Firma otrzymał od użytkowników liczne uwagi. Chociaż google wciąż pracuje nad odpowiedzią na wszystkie opinie, wydali FAQ, czyli odpowiedzi na często zadawane pytania które mogą okazać się przydatne dla osób obsługujących konta organizacji i synchronizujących lokalizacje w reklamach Google.

Oto krótki przegląd najczęściej zadawanych pytań dotyczących kont organizacji :

P: Czy osoba, która przyznaje dostęp do zmiany ustawień menedżerowi?

Odp .: Tak. Google zaleca, aby agencje żądały dostępu menedżera lub aby właściciel firmy dodał konto agencji bezpośrednio do ich wizytówki przy użyciu identyfikatora grupy lokalizacji. Ten poziom dostępu powinien zapewnić agencji wszystkie niezbędne funkcje.

P: Słyszałem, że panel biznesowy w wyszukiwarce Google znika, gdy przenosimy moje wizytówki na konto organizacji. Czy to prawda?

Odp .: Nie, pulpit biznesowy nadal wyświetla się w Google bez żadnych zmian  na kontach organizacji.

P: Czy AdWords będzie mógł synchronizować i pobierać lokalizacje z poziomu konta organizacji?

Odp .: Tak. Google aktywnie pracuje nad poprawką i będzie mieć rozwiązanie w ciągu najbliższych kilku tygodni.

FACEBOOK POZWALA UŻYTKOWNIKOM ZOBACZYĆ WSZYSTKIE REKLAMY KTÓRE UMIESZCZA DANA STRONA

Użytkownicy mogą teraz wyświetlać wszystkie reklamy, które  dana strona aktywnie uruchamia na Facebooku – w tym reklamy wyświetlane na Instagramie, w czacie i dowolnej sieci partnerskiej Facebooka.

Dostęp do tych informacji można uzyskać wchodząc na stronę Facebooka i wybierając “Informacje i reklamy”. Użytkownicy mogą teraz zgłaszać reklamy, jeśli zobaczą coś “podejrzanego”.

“Przekazywanie użytkownikom większej ilości informacji na temat organizacji i reklam, które obecnie są wyświetlane, będzie oznaczać zwiększoną odpowiedzialność przed reklamodawcami, co pomoże zapobiec nadużyciom na Facebooku.” – Facebook

NOWE FUNKCJE AUTOMATYCZNE W REKLAMACH GOOGLE

Reklamy Google poprawiają się każdego dnia, jeśli chodzi o uczenie maszynowe i automatyzację.

Oto zestawienie nowych automatycznych narzędzi, które obecnie oferuje Google Ads :

  1. Inteligentne kampanie dla małych firm . Usługa Smart Campaigns jest obecnie dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych. Umożliwia ona właścicielom małych firm tworzenie i uruchamianie automatycznych reklam, które zapewniają znacznie lepsze wyniki.
  2. Uniwersalne kampanie aplikacji. Ten automatyczny typ kampanii ma na celu pomóc reklamodawcom uzyskać więcej instalacji aplikacji lub zwiększyć liczbę konwersji w aplikacjach.
  3. Zoptymalizowane pod kątem celów kampanie zakupowe. To zautomatyzowane narzędzie ułatwia zarządzanie reklamami produktowymi, przewidując stawki, które osiągają maksymalną wartość sprzedaży.
  4. Automatyczne licytowanie . Google automatycznie prognozuje prawdopodobieństwo konwersji, podając automatyczne stawki za każde unikalne działanie.
  5. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA). To narzędzie automatycznie pozwala Google reklamować witrynę strony z automatycznym nagłówkiem, jeśli pasuje do wyszukiwania użytkownika.

To tyle nowości z ostatniego tygodnia – kolejna porcja już za tydzień, a w międzyczasie możesz sprawdzić czy twoja strona jest dostosowana do wyświetlania dla urządzeń mobilnych , lub sprawdzić poprzednie wydania co słychać w seo.

Co słychać w SEO #6
4.9 (98.33%) 12 głosy[głosów]

Tagi: ,