Określenie swojej persony to jeden z ważnych kroków dla kazdego prowadzącego swój biznes – ale czym właściwie jest persona?

Persona to portret twojego klienta docelowego. Opisujesz w nim:

  • w jakim jest wieku
  • czym sie zajmuje
  • jakie ma zainteresowania
  • jaki ma plan dnia
  • jakie ma problemy życia codziennego

Poprawne określenie wszystkich powyższych punktów to jeden z pierwszych punktów wyjścia przy tworzeniu oferty czy działań promocyjno-marketingowych.
Wyobraźmy sobie że zajmujesz się sprzedażą lasek do podpierania się dla osób w starszym wieku – więc twoja persona to osoby po 60.
Jak myślisz, czy dodawanie płatności za pomocą bitcoin ma sens?
Oczywiście że nie – dla wiekszości starszych osób najlepszym sposobem będzie albo przelew online/druczek, lub płaność przy odbiorze.
Przykład może i banalny, jednak w idealny sposób pokazuje to, że właściwy dobór persony pozwala skupić się na tym co dla danej osoby będzie ważne i ułatwi mu zakup, a co będzie zbędnym dodatkiem.

Jak więc zrobić projekt persony?
Można to zrobić na kilka sposobów – od najprostszego, czyli kartki papieru po gotowe narzędzia online –   np http://personapp.io/
Warto też jeśli jeszcze nie masz obrazu swojej persony tworzyć ją z całym zespołem, lub chociażby z działem który ma najczęściej pierwszy kontakt z klientem – to oni najczęściej są najcenniejszym źródłem informacji na temat twojej grupy docelowej.

Zatem do dzieła!



Sunday, February 4, 2018



« Powrót