Kwiecień był spokojnym miesiącem pod względem nowości w usługach reklamowych google. Widać że prace skupiły się bardziej na poprawkach nowego interfejsu i łataniu błędów, niż dodawaniem nowych funkcji.
Jedyną nowością ogłoszoną przez google była możliwość weryfikacji które słowa kluczowe nie powodują wyświetlania reklam (i dlaczego tak się dzieje), korzystając z pojedynczego raportu do pobrania.
Jak pobrać dane o skuteczności słów kluczowych?
- Zaloguj się na konto Google AdWords.
- W menu wybierz Słowa kluczowe, a następnie, na stronie słów kluczowych, kliknij ikonę z trzema kropkami .
- Kliknij przycisk Pobierz ⇓
- Wybierz opcję z menu.
Ja sprawdzić na ile trafne dla użytkownika są Twoje reklamy, słowa kluczowe i strona docelowa?
Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w kolumnie o nazwie “wynik jakości”. Im wyższy jest jest wynik tym lepiej nasze reklamy są odbierane przez odbiorców i bardziej celują w to, czego szuka i potrzebuje klient.
Aby sprawdzić wynik jakości w zakładce “Kampanie” kliknij na “Słowa kluczowe” , następnie najedź kursorem na dymek z tekstem obok stanu słowa kluczowego, by sprawdzić jego wynik jakości i dowiedzieć się, czy generuje ono wyświetlenia reklam.
Jak zbiorczo diagnozować słowa kluczowe
- Kliknij kampanię lub typ kampanii w panelu użytkownika.
- W menu kliknij Słowa kluczowe.
- Kliknij kartę Słowa kluczowe w sieci wyszukiwania na górze strony.
- Kliknij ikonę z trzema kropkami 3 dot icon pod wykresem u góry strony.
- Wybierz Diagnozuj słowa kluczowe. Spowoduje to pojawienie się opcji Uruchom teraz. Kliknij ją.
- W wyświetlanych oknach dialogowych wybierz ustawienia diagnostyczne i kliknij Uruchom teraz.
- Poczekaj kilka minut na przeprowadzenie diagnostyki i pobranie jej wyników.
- Po rozpoczęciu diagnostyki pojawi się na dole ekranu odpowiedni komunikat. Kolejny wyświetli się w tym samym miejscu po zakończeniu procesu.
- Po zakończeniu diagnostyki poszukaj kopii raportu w folderze, w którym przeglądarka zapisuje pobrane pliki.
- Raport diagnostyczny możesz też znaleźć na karcie Raporty.
Jeśli słowo kluczowe nie powoduje wyświetlania reklam, otrzymasz wyjaśnienie dlaczego tak się dzieje i jak rozwiązać problem. Zobaczysz też zestawienie czynników wpływających na wynik jakości – w tym trafność słowa kluczowego, ocenę jakości strony docelowej i czas jej wczytywania.
Saturday, May 12, 2018