Czym jest piksel facebook i co nam daje?  Dlaczego powinniśmy go wdrożyć u siebie na stronie, w którym miejscu i w jaki sposób?

 

Facebook to obecnie portal skupiający największą społeczność,w której znajdują się też twoi potencjalni klienci. Zapewne nie raz przeglądając swoją tablice zauważyłeś że po prawej stronie oraz co kilka postów umieszczane są reklamy – i to najczęściej związane ze stronami/produktami zgodnymi z naszymi preferencjami, lub tymi które ostatnio odwiedziliśmy.

A skąd facebook wie którą stronę niedawno odwiedziliśmy? Z piksela umieszczonego na stronie 

Piksel facebooka służy do gromadzenia informacji o użytkownikach odwiedzających twoją stronę, by następnie wyświetlać im na facebook-u wykupione przez Ciebie reklamy, czyli prościej mówiąc – służy do remarketingu.

Ale to nie koniec – możemy użyć np  Audiences Knowledge od Fast Tony by zobaczyć jakie zainteresowania mają nasi potencjalni klienci i tym samym jeszcze mocniej sprofilować dla nich reklamę!

Jak utworzyć piksel facebook ?

Aby utworzyć piksel facebooka:

  1. przejdź do menedżera reklam ( lub menedżera firmy)
  2. Kliknij po lewej stronie u góry na znaczek menu
  3. Wybierz “Wszystkie narzędzia”
  4. Z listy wybierz “Piksele”

piksel facebook

Wystarczą tylko 2 -3 kliknięcia i już mamy swój kod piksela do użycia

Jak zainstalować piksel facebook?

Instalację można wykonać na kilka sposobów
Najszybszy i zarazem najprostszy to ręczne dodanie otrzymanego kodu pomiędzy tagami <head> i </head>. Najbardziej optymalnie jest umieścić kod przed samym tagiem </head>

Drugim sposobem instalacji jest użycie wtyczki – dla wordpressa może być to tracking code manager, dla prestashop Conversion Pixel Tracking itp.
Osobiście nie polecam instalowania pluginów dla tak prostych czynności – są to dodatkowe linijki kodu które często zajmują więcej niż sam pixel, i w dodatku jest to kolejny element dla którego trzeba dbać o aktualizacje i jego bezpieczeństwo.

Kolejnym , ostatnim i zarazem najbardziej polecanym przeze mnie sposobem na dodanie pixela jest zrobienie tego przez google tag manager.

Wskazane narzędzie umożliwia nam umieszczanie kodów do integracji wielu narzędzi w jednym miejscu i dodanie tego jako jednego spójnego kodu na stronie.
O GTM napiszemy już za kilka dni, więc obserwujcie Nas uważnie i do zobaczenia wkrótce



Tuesday, April 24, 2018



« Powrót