Jeśli chcemy by poczta z danego adresu e-mail, lub ze wszystkich adresów w ramach danej domeny zawsze docierała do naszej skrzynki odbiorczej i nie była filtrowana pod kątem spamu należy wykonać następujące kroki:
1.Logujemy się do panelu directadmin
2.Wybieramy dowolną nazwę domeny ( filtrowanie wyłączamy globalnie dla całego konta więc nie ma znaczenia którą domenę wybierzemy)
3. Odnajdujemy i wybieramy opcję “Konfiguracja Spamassassina” – jest ona mniej więcej w połowie ekranu w lewej kolumnie:
4. w opcji “Biała lista e-mail (whitelist)” wpisujemy adresy które mają nie być sprawdzane pod kątem spamu:
Jeśli nie widzimy pola do wpisania adresów e-mail należy kliknąć ikonkę + przed napisem “Biała lista e-mail (whitelist)”.
Adresy e-mail możemy wpisać na dwa sposoby:
Pierwszy: podajemy pełen adres mailowy (na powyższym zdjęciu jest to marek@marek.pro) – wtedy poczta od danego nadawcy nie będzie filtrowana i zawsze trafi do skrzynki odbiorczej
Drugi: podajemy format *@nazwadomeny.pl ( na powyższym zdjęciu jest to *@hostmark.pl) – wtedy poczta od wszystkich adresów e-mail w danej domenie nie będzie sprawdzana pod kątem spamu.
Osobiście nie zalecamy dodawania do whitelisty całych domen popularnych bezpłatnych serwerów poczty czyli *@gmail.com, *@onet.pl czy *@wp.pl – z racji tego iż to rozwiązania darmowe i używane przez tysiące osób często są wykorzystywane do wysyłki spamu.
Po wybraniu przechodzimy na sam dół i zapisujemy zmiany.
Dodanie nadawcy jako zaufanego daje 90% pewności że poczta od niego dojdzie do Nas – pozostałe 1% przypadków omówiliśmy w tym artykule