Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych bazujących na platformie PrestaShop, zastanawia się na jaki hosting się zdecydować. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że do sprawnego prowadzenia sklepu internetowego nie wystarczy już tylko zmysł biznesowy i umiejętność zarządzania. Przede wszystkim trzeba właściwie zadbać o techniczne aspekty strony internetowej. Osoby które mają w planach prowadzenie sklepu internetowego opartego na oprogramowaniu Multistore PrestaShop powinny zdecydować się na odpowiedni hosting.

Jaki hosting wybrać dla sklepu internetowego opartego na PrestaShop i czym jest PrestaShop Multistore?

 

PrestaShop Multistore jest oprogramowaniem sklepu internetowego rekomendowanego dla osób bardzo wymagających, które pozwala na prowadzenie nawet kilku sklepów internetowych jednocześnie. Dzięki PrestaShop prowadzenie większej liczby sklepów internetowych nie było takie łatwe. Ogromną zaletą PrestaShop Multistore jest fakt, że sklepy internetowe znajdują się na różnych domenach, ale właściciel ma do nich dostęp w tylko jednym panelu administracyjnym. Oprogramowanie to umożliwia posiadanie wile sklepów internetowych, każdy z nich może mieć inną szatę graficzną bazę produktów, a nawet formę wysyłki. Zamówienia z wszystkich sklepów internetowych trafiają jednak do jednego panelu administracyjnego, co pozwala na bardzo skuteczne zarządzanie.

Co należy brać pod uwagę, w przypadku zdecydowania się na hosting dla PrestaShop Multistore?

Każda osoba będąca właścicielem sklepu internetowego musi zdawać sobie sprawę, że musi on działać nie tylko szybko, ale przede wszystkim bez żadnych problemów technicznych. Najpierw rekomenduje się wybrać serwer. Wpływ na decyzję powinien zależeć od wielkości sklepu, ruchu na stronie internetowej oraz indywidualnych wymagań co do sklepu.

Do najważniejszych czynników, które powinny mieć wpływ na wybór hostingu należy zaliczyć:

Ruch na stronie

Dokonywanie zakupów w internecie jest coraz popularniejsze. Dobrym rozwiązaniem na zwiększenie ruchu na stronie internetowej jest zainwestowanie w dobrego pozycjonera. Serwer powinien być wstanie znosić nawet największe obciążenia. Zasoby serwera są “pożerane” nie tylko przez wyświetlenia, ale także maile i dokonywane zakupy. Dobierając hosting dla PrestaShop trzeba pamiętać, aby był on przygotowany na zmienne obciążenia ruchu.

Czas ładowania

Szybsze działanie sklepu internetowego, czyli m.in. krótszy czas ładowania, daje przede wszystkim pewność, że nie zostaną straceni klienci. Każdy klient zniechęci się, gdy strona internetowa będzie się wczytywała powoli.

Wydajność

Warto zadbać, by hosting miał odpowiednią moc obliczeniową, zapewni to zdecydowanie płynniejsze działanie strony internetowej. Na wydajność sklepu internetowego wpływ będą miały nie tylko zasoby, ale również wszelkiego rodzaju kwestie techniczne. Należy pamiętać, że na gwarancję wydajności składają się również jakość kodu serwisu i umiejętność wykorzystania różnych mechanizmów, które mają wpływ na przyspieszenie pracy aplikacji sklepu. Oczywiście wysoka cena danego hostingu niekoniecznie będzie gwarantowała jego wydajność. Na pewno nie będzie dobrym rozwiązaniem zdecydowanie się na tani hosting z dużymi zasobami. Należy porównać parametry i oferty liderów.

Pełne wsparcie techniczne

Należy zdawać sobie sprawę, że mając kilka sklepów internetowych, trzeba wybrać hosting z bardzo wysokim wsparciem technicznym. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie hosting, w którym programiści i administratorzy będą dostępni  24/7. Nikt nie jest bowiem wstanie przewidzieć, kiedy może wydarzyć się awaria, w przypadku, której strona internetowa powinna jak najszybciej zostać przywrócona do ponownego działania. Każda przerwa w działaniu serwera będzie skutkowała mniejszymi zyskami.

Dostępność serwera

Nie każdy jest świadomy, że przy zakupie hostingu bardzo istotną kwestią jest zwrócenie uwagi na tzw. uptime, który należy rozumieć jako procentowy czas bezawaryjnego działania. Specjaliści rekomendują, aby wartość wynosiła przynajmniej 99,5%. Podczas korzystania z opieki administracyjnej, a także wsparcia technicznego, konieczne jest zainteresowanie się czasem reakcji na daną awarię, a także zakresem godzinowym, w których taki czas obowiązuje. Tak jak zostało wspomniane wcześniej, programiści oraz administratorzy hostingu powinni być dostępni 24/7.



Monday, May 7, 2018



« Powrót