Marzec obfitował w sześć zmian dla usługi google adwords – warto je znać jeśli chcesz być na bieżąco i wykorzystać je dla jeszcze efektywniejszej reklamy.

 

1) Niestandardowe kolumny na poziomie słów kluczowych i reklam

Na początku marca w panelu adwords jest możliwość dostosowywania które kolumny dla słów kluczowych i reklam mają być widoczne a które nie.
Zmiana o tyle ciekawa że ułatwia pracę i pozwoli się skupić na tych wynikach na których nam najbardziej zależy.

Przeczytaj jak ustawić niestandardowe kolumny

2) Rozszerzenia powiązanej lokalizacji w youtube

Opcja szczególnie przydatna dla klientów sprzedających swoje produkty w różnych sieciach sprzedażowych. Użytkownik oglądający video na youtubie i przebywający blisko miejsca powiązanej lokalizacji ( czyli sklepu sprzedającego twój produkt) zobaczy reklamę informującą go o tym, że w pobliżu może dokonać zakupu twojego produktu.

Powiązaną lokalizację dodajesz na stronie “Rozszerzenia” , gdzie określać które sklepy sprzedają twój produkt.

3) Ulepszony planer słów kluczowych

Planer słów kluczowych został przebudowany od podstaw, i jest on dostępny w nowym interfejsie. Nowe funkcje to między innymi przegląd swoich prognoz w jednym miejscu i możliwość dodania jednorazowo wielu słów kluczowych

4) Konta AdWords, na których w ciągu ostatnich 15 miesięcy nie było żadnych wydatków na reklamy, zostaną automatycznie wyłączone.

Jeśli przez 15 miesięcy nic nie wydałeś to konto zostanie wyłączone. Po wyłączeniu konta dalej będziesz mógł się na nie zalogować, jednak nie będzie do niego dostępu poprzez API. Jeśli zalogujesz się, aktywujesz ponownie konto i przez 3 kolejne miesiące nie wykupisz reklamy – sytuacja się powtórzy, tj twoje konto ponownie zostanie wyłączone.

5) Reklamy TrueView w youtube

Dzięki prowadzeniu reklam trueview możesz jeszcze bardziej promować swoje usługi w youtube pokazując reklamy albo w treści filmu, albo w prawym panelu bocznym przy podobnych filmach

6)Pomiar wizyt w sklepie stacjonarnym dzięki reklamom google

W przypadku kampanii i reklam w sieci reklamowej Google wizyty w sklepie mogą zostać przypisane danym wyświetleniom, kliknięciom lub obejrzeniom reklamy. W panelu adwords w zakładce “Konwersje”  można to zobaczyć po dodaniu do widoku kolumny ” Konw. po obejrzeniu.”

 



Thursday, April 12, 2018



« Powrót