CZY TWOJA STRONA JEST ZOPTYMALIZOWANA POD KĄTEM INDEKSOWANIA MOBILNEGO?

Nieco ponad trzy miesiące temu Google ogłosił, że będzie przechodzić na indeksowanie mobilne, aby pomóc w określeniu rankingu wartości stron. Pod koniec kwietnia Google zaczął wysyłać powiadomienia do webmasterów, wskazując, że ich witryny zostały “włączone” w przypadku indeksowania na urządzeniach przenośnych. Oznacza to, że każdy, kogo witryna mobilna nie jest jeszcze zoptymalizowana, znajdzie się daleko w tyle. W tym poście na blogu omówimy podstawy indeksowania na urządzeniach przenośnych i podamy kilka wskazówek, jak zoptymalizować witrynę, aby zmiana ta nie wpłynęła na nią negatywnie.

 

CO TO JEST INDEKSOWANIE MOBILNE?

Zasadniczo indeksowanie mobilne oznacza, że ​​Google zacznie nadawać priorytet mobilnym wersjom witryn podczas ich indeksowania pod kątem rankingów wyszukiwania. Do początku bieżącego roku wyszukiwarka Google opierała się na pierwszym indeksowaniu na komputerach, co oznacza, że ​​najpierw przeszukano wersje witryn na komputery i nadano im wyższy priorytet w rankingu. Teraz, dzięki dużemu wzrostowi wyszukiwań na urządzeniach mobilnych, Google przeniosło się do takiego nowego systemu, który uważa mobilną wersję witryny za wersję podstawową.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy, jeśli Twoja witryna odnotowała znaczące zmiany w rankingu na które nie miały wpływu działania SEO ani inne czynniki, możliwe, że Twój ranking się zmienił na podstawie Twojej witryny mobilnej. Witryny z lepszymi wersjami mobilnymi będą generalnie wyżej w rankingach wyszukiwania niż przedtem, a witryny o słabych wersjach mobilnych zauważą spadek w rankingu.

JAK MOGĘ ZOPTYMALIZOWAĆ MOJĄ WITRYNĘ POD KĄTEM INDEKSOWANIA MOBILNEGO?

Pierwszą rzeczą, o której musimy wspomnieć jest: upewnij się, że masz mobilną wersję swojej strony! Niezależnie od tego, czy jest to strona reagująca na telefony komórkowe w zależności od rozmiaru ekranu odwiedzanego urządzenia, czy też klon strony internetowej na subdomenie, posiadanie mobilnej wersji witryny w dowolnej formie jest o wiele lepsze niż  jej brak – coś, czego niektóre firmy wciąż nie rozumieją.

Jeśli masz już osobną witrynę mobilną, możesz się upewnić, że jest zoptymalizowana pod kątem indeksowania na urządzeniach mobilnych, najpierw sprawdzając, czy zawiera całą zawartość witryny na komputery – w formatach zindeksowanych i indeksowanych – oraz że tytuły i metatane są wyświetlane normalnie każda strona mobilna. Upewnij się, że dane strukturalne, metadane społecznościowe, mapy treści XML i media są również zoptymalizowane w witrynie mobilnej – są one ważne, aby uzyskać pożądany wynik podczas indeksowania.

Ponieważ Google coraz bardziej opiera się na indeksowaniu witryn mobilnych, szybkość indeksowania w witrynie mobilnej będzie z czasem wzrastać, co oznacza, że ​​hostingi będą musiały się dostosować, by utrzymać ten wyższy priorytet i zminimalizować ryzyko wystąpienia awarii. Pliki dużych obrazów mogą wymagać kompresji, ponieważ są one często przyczyną problemów i długiego czasu wczytywania. Podobnie, jeśli Twoje podejście do reklam w Twojej witrynie mobilnej powoduje problemy z szybkością lub zawieszaniem się, prawdopodobnie będziesz musiał ponownie przemyśleć sposób, w jaki korzystasz z reklam.

JAK PILNIE POTRZEBUJĘ MYŚLEĆ O INDEKSOWANIU MOBILNYM?

Google podejmuje stopniowe podejście do indeksowania mobilnego, co oznacza, że ​​minie trochę czasu, zanim ranking zostanie całkowicie podjęty przez wersję mobilną witryny. W międzyczasie witryny mobilne powinny nadal być traktowane priorytetowo wraz z dobrymi praktykami SEO, które są nadal kluczowe dla maksymalizacji twojego rankingu wyszukiwania.



Sunday, July 15, 2018



« Powrót