Persona to portret twojego klienta docelowego. Opisujesz w nim:
- w jakim jest wieku
- czym sie zajmuje
- jakie ma zainteresowania
- jaki ma plan dnia
- jakie ma problemy życia codziennego
Poprawne określenie wszystkich powyższych punktów to jeden z pierwszych punktów wyjścia przy tworzeniu oferty czy działań promocyjno-marketingowych.
Wyobraźmy sobie że zajmujesz się sprzedażą lasek do podpierania się dla osób w starszym wieku – więc twoja persona to osoby po 60.
Jak myślisz, czy dodawanie płatności za pomocą bitcoin ma sens?
Oczywiście że nie – dla wiekszości starszych osób najlepszym sposobem będzie albo przelew online/druczek, lub płaność przy odbiorze.
Przykład może i banalny, jednak w idealny sposób pokazuje to, że właściwy dobór persony pozwala skupić się na tym co dla danej osoby będzie ważne i ułatwi mu zakup, a co będzie zbędnym dodatkiem.
Jak więc zrobić projekt persony?
Można to zrobić na kilka sposobów – od najprostszego, czyli kartki papieru po gotowe narzędzia online – np http://personapp.io/
Warto też jeśli jeszcze nie masz obrazu swojej persony tworzyć ją z całym zespołem, lub chociażby z działem który ma najczęściej pierwszy kontakt z klientem – to oni najczęściej są najcenniejszym źródłem informacji na temat twojej grupy docelowej.
Zatem do dzieła!
Sonntag, Februar 4, 2018