7 przydatnych strategii jak zwiększyć zaangażowanie na facebooku

7 przydatnych strategii jak zwiększyć zaangażowanie na facebooku

Ciągłe zmiany algorytmów oraz celowe obcinanie zasięgów celem większych przychodów z reklam to największa zmora wszystkich którzy najwięcej ruchu i klientów zyskują właśnie z facebook-a.
Powoli kończą się czasy gdzie na naszej tablicy królowały posty z memami “oznacz znajomego który tak zrobił” a użytkownicy sami mocno nakręcali większe zasięgi – obecnie o wiele ważniejsza jest skuteczna strategia i zbliżanie się do użytkowników.
A jak to zrobić? Zapraszam do przeczytania 7 punktów które powinieneś zawrzeć w swojej strategi by naturalnie angażować swoich klientów.

1. Świętuj święta

I nie pisze tutaj o nowym roku czy Wielkanocy – o nich pamięta praktycznie każdy i ciężko jest się wyróżnić w tych dniach czymś szczególnym.
Ale poza świętami które każdy zna funkcjonuje też kalendarz świąt nietypowych który to zwiera listę ważnych dni dla praktycznie każdej branży. Znajdź najbliższe święto z którym mogą się  utożsamić twoi klienci i zobacz jak rośnie zaangażowanie na facebooku

Pełna lista świąt nietypowych:

2. Uruchom grupę na facebooku

Masz grono stałych klientów lubiących angażować się na twojej stronie  w komentarzach, like czy udostępnianiu?
Utwórz dla nich dedykowaną grupę!
Grupa na facebook-u pozwala na tworzenie dyskusji i odpisywanie przez każdego członka, jeszcze mocniej zwiększa zaangażowanie a także jest miejscem gdzie można łatwo pozyskać nowych klientów.
Jeśli lubisz dzielić się wiedzą i jesteś w stanie zainwestować swój czas w bezpłatną pomoc na grupie możesz mieć pewność że liczba członków i jednocześnie potencjalnych klientów będzie szybko rosła.
Oczywiście ważnym jest by nie traktować grupy jako swojego słupa ogłoszeniowego – jeśli co 2 post ma być reklamą to nie warto zawracać sobie głowy tworzeniem grupy.
Jeśli natomiast jesteś gotowy to tworzenia długotrwałego źródła nowych klientów, a posty nakłaniające do zakupu będą pojawiały się tam sporadycznie to grupa to coś co powinieneś koniecznie mieć!

3. Poproś klienta o interakcję

I po raz kolejny nie chodzi tu o “oznaczanie znajomych” a na przykład stworzenie ankiety w której twoi klienci będą mogli zagłosować za nową funkcjonalnością, zmianą wyglądu czy tym co ich najbardziej irytuje.
Jeśli dasz klientowi poczucie tego iż ma wpływ na to jak będzie kształtowana twoja firma możesz być niemal pewien że zostanie on twoim stałym klientem.
Oczywiście ważna jest tutaj konsekwencja – jeśli klienci zagłosowali że najbardziej potrzebują nowego kanału kontaktu jakim jest chat to koniecznie trzeba go wprowadzić ( i oczywiście napisać o tym na facebook dziękując przy okazji za głosy)

4. Publikuj treści w odpowiedniej porze dnia oraz tygodnia

Jak myślisz, ile osób przeczyta post opublikowany o 23 ? Zapewne jedynie nieliczni, i to tylko dlatego że przy okazji przeglądali twój fanpage.
Pora publikacji ma kolosalne znaczenie dla tego ile osób zobaczy twoją treść. A jak jest najlepsza pora na dodanie wpisu?
To zależy od wielu czynników – jeśli twoja grupa docelowa to osoby pracujące od 8-17 to najlepsza pora to:

  • rano – godziny od 9 do 10
  • południe – godziny od 12 do 14

W pozostałych godzinach szansa na przeczytanie maleje, gdyż:

  • przed 9 zazwyczaj sprawdza się poczt i  zadania na dzisiejszy dzień
  • po 14 to czas gdy kończymy rzeczy z danego dnia i bardziej skupiamy sie na tym gdzie mamy jeszcze pojechać i jak spędzimy resztę dnia po pracy

Warto pamiętać też o dostosowaniu rodzaju treści do dnia tygodnia – zazwyczaj treści wymagające większej uwagi umieszczamy na początku tygodnia gdyż nasz mózg najlepiej pracuje po weekendzie, a takie niewymagające skupienia, lekkie posty pod koniec.
Jeśli natomiast nie wpisz o czym pisać zawsze możesz skorzystać z treści innych – zobacz jak niedawno opisywałem najbardziej efektywne strategie treści dotyczące korzystania z obcych treści

5. Napisz kilka historii

Nic tak nie angażuje i nie zbliża ludzi jak wczuwanie się w sytuacje piszącego – warto to wykorzystać pisząc o interesujących historiach które wydarzyły się w twojej firmie tak by czytający mógł sobie pomyśleć “ten to ma pecha!” lub “ale mu się udało!”.
To jest też jedna z lepszych metod na pokazanie się z bardziej ludzkiej strony – łatwiej zaangażować się w treść z którą można się wczuć czy utożsamić.

6.Zbliż się do twoich czytelników

Rozwinięcie punktu piątego – spróbuj pokazać swoim czytelnikom coś  nieszablonowego. Mogą być to kanapki przygotowane w firmowej kuchni , zdjęcie kolegi który gra w grę w pracy czy film z próby nieudanego parkowania szefa.
Pamiętać należy o tym by osoby na zdjęciu wyraziły zgodę na ta publikację, oraz by treść nie miała zbyt mocnego wydźwięku, tj, nie była zbyt negatywna ani za bardzo wyidealizowana – w takim przypadku możesz otrzymać stos komentarzy (“ale nieudacznik” czy “zrobione pod publikę”) które nie przyczynią się pozytywnie do budowania zaangażowania.

7. Publikuj dużo video

Video to jeden z najpopularniejszych i jednocześnie najbardziej przyswajalnych formatów. Za jego pomocą można o wiele łatwiej coś przekazać czy wytłumaczyć jak działa.
Wykorzystaj je również w komunikacji poprzez facebook-a – krótkie video z informacją o nowościach w twojej firmie, pokazanie jak pracuje zespół czy ( jeśli pracujesz w terenie) pokazanie jak realizujesz prace u klienta to idealny sposób za zaciekawienie i tym samym zatrzymanie klienta na dłużej na swoim fanpage.

Podsumowanie

Stosując powyższe strategie możesz systematycznie zwiększać zaangażowanie na facebooku obserwujących, którzy docelowo mogę stać się nie tylko twoimi klientami, ale też poprzez dyskusje promotorami twojej marki w innych miejscach w sieci.
Właściwa strategia nie przynosi efektów odrazu, jednak w dłuższym dystansie czasowym potrafi dać bardzo wysokie efekty bez konieczności inwestowana w  płatne reklamy i promocje wpisów.

7 przydatnych strategii jak zwiększyć zaangażowanie na facebooku
4.9 (97.14%) 7 głosy[głosów]

Tagi: , ,