Jeżeli przy wysyłce poczty otrzymujemy błąd SPF oznacza to najczęściej, że adres ip z którego jest wysyłana poczta ( adres ip skonfigurowany z poziomu serwera do wysyłki poczty) nie znajduje się w rekordzie TXT domeny jako uprawniony do wysyłania poczty dla tej domeny.
Jeżeli domena korzysta z naszego serwera pocztowego a nie kieruje na nasze serwery dns należy zweryfikować zgodność rekordów TXT w strefie dns na serwerze ze strefą dns gdzie kieruje domena.
Częstym przypadkiem jest sytuacja gdy administratora dodaje nowy adres ip do wysyłki poczty, aktualizuje strefę dns i konfigurację po stronie serwera, ale domena korzysta z cloudflare, więc konfiguracja musi być podmieniona ręcznie przez właściciela domeny.
Inne, mniej spotykane przypadki to:
- aktualizacja rekordów na serwerze dns nie jest jeszcze widoczna
- brak aktualizacji serwerów dns
- błąd w konfiguracji serwera poczty
Niezależnie od przyczyny, w przypadku otrzymania takiego komunikatu zalecamy kontakt z naszym supportem na adres pomoc@hostmark.pl – dokonamy szczegółowej weryfikacji problemu.