Jeśli chcemy by poczta z danego adresu e-mail, lub ze wszystkich adresów w ramach danej domeny zawsze była blokowana należy wykonać następujące kroki:
1.Logujemy się do panelu directadmin
2.Wybieramy dowolną nazwę domeny ( blokowanie ustawiamy globalnie dla całego konta więc nie ma znaczenia którą domenę wybierzemy)
3. Odnajdujemy i wybieramy opcję “Konfiguracja Spamassassina” – jest ona mniej więcej w połowie ekranu w lewej kolumnie:
4. w opcji “Czarna lista e-mail” wpisujemy adresy które mają być zawsze blokowane:
Jeśli nie widzimy pola do wpisania adresów e-mail należy kliknąć ikonkę + przed napisem “Czarna lista e-mail”.
Adresy e-mail możemy wpisać na dwa sposoby:
Pierwszy: podajemy pełen adres mailowy (na powyższym zdjęciu jest to konto@domena1.pl) – wtedy poczta od danego nadawcy nie będzie filtrowana i zawsze trafi do skrzynki odbiorczej
Drugi: podajemy format *@nazwadomeny.pl ( na powyższym zdjęciu jest to *@domena2.pl) – wtedy poczta od wszystkich adresów e-mail w danej domenie nie będzie sprawdzana pod kątem spamu.
Po wybraniu przechodzimy na sam dół i zapisujemy zmiany.
Poza wskazaną listą na serwerze jest też globalna czarna lista e-mail , gdzie znajduje się kilka tysięcy adresów e-mail które dawniej lub obecnie służą do wysyłki spamu.
Lista ta jest codziennie aktualizowana, by twoja poczta nie zawierała wcale spamu!