OsTicket – oprogramowanie open source umożliwiające obsługę przez firmę lub organizację tzw. systemu biletowego (zwanego także Helpdesk lub Service Desk). System taki umożliwia przypisywanie „biletów” (ang. ticket) do komunikacji z klientami wewnętrznymi (np. pracownicy firmy) i zewnętrznymi (np. posiadacze produktów firmy). Komunikacja może dotyczyć m.in. pytań i skarg od użytkowników, próśb o pomoc, zgłaszania awarii itd.
Wymagania
Aby zainstalować osTicket, twój serwer internetowy musi mieć zainstalowany PHP 5.4 (do PHP 7.0.x) i MySQL 5 (lub lepszy). Jeśli nie masz pewności, czy serwer spełnia te wymagania, skontaktuj się z dostawcą hostingu lub webmasterem przed przystąpieniem do instalacji.
Sposób instalacji:
Pobieramy paczkę instalacyjną dostępną pod adresem:
Po pobraniu wgrywamy pliki – informacja jak wgrać pliki znajduje się w tym wpisie.
Po przesłaniu wszystkich plików przechodzimy na adres nasze witryny. Powinniśmy zobaczyć automatycznie uruchomiony instalator. ( Skrypt automatycznie do adresu witryny dopisze nam resztę linku)
Skrypt weryfikuje poprawność ustawień na serwerze. Klikamy przycisk Continue.
Skrypt prosi nas o zmianę nazwy pliku z ost-sampleconfig.php na ost-config.php
Wprowadzamy niezbędne dane konfiguracyjne wraz z danymi do bazy danych.
Informację jak utworzyć bazę danych znajdziesz w tym wpisie.
Po utworzeniu danych podajemy je na naszej stronie w skrypcie instalacyjnym
Po wprowadzeniu danych klikamy przycisk install now.
Skrypt powiadomi nas o poprawnej instalacji.
Nasz system zgłoszeń wygląda w następujący sposób
Oraz panel administracyjny