E-mail to jeden z najpopularniejszych sposobów komunikacji między ludźmi w wirtualnym świecie. Codziennie większość z Nas wysyła kilka, kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt wiadomości i tyle samo odbiera.
Ale dobra poczta to nie tylko wysyłanie i odbiór, to także szereg funkcjonalności poprawiający komfort korzystania – i takie funkcjonalności dostępne są w webmailu dostępnym w każdym serwerze vps z administracją
Przygotowałem listę 5 najczęściej używanych funkcjonalności w webmailu z których korzystają nasi klienci:
-
Zmiana hasła do konta pocztowego
Używanie mocnego słownikowego hasła to połowa sukcesu – druga połowa to bezpieczne jego przechowywanie i możliwość szybkiej zmiany wrazie “W”
Aby zmienić hasło do konta pocztowego wystarczy po zalogowaniu obecnym hasłem do webmaila wybrać “Ustawienia” w prawym górnym rogu:
Następnie wybieramy opcję “Hasło”, podajemy aktualne i dwa razy nowe hasło i gotowe! -
Przekierowanie wiadomości na inne konto
Posiadasz kilka kont pocztowych i chciałbyś przekierować wiadomość na inne, aktualnie używane?
Żaden problem – instrukcję przekierowania wiadomości na inne konto pocztowe znajdziesz w tym wpisie -
Wiadomość urlopowa
Urlop to najlepszy czas na odpoczynek i naładowanie akumulatorów – wety też większość z Nas rzadziej korzysta z komputera czy telefonu.
Warto poinformować o tym fakcie wszystkich którzy będą pisali do Nas i oczekiwali na odpowiedź – i tutaj z pomocą przychodzi wiadomość urlopowa.
Jak ją ustawić?
Przejdź do zakładki “Ustawienia”, następnie wybierz opcję “Filtry” –>”managesieve” i dodaj nowy filtr:Jako “…wykonaj następujące czynności:” ustaw “Odpowiedz wiadomością o treści” i wpisz komunikat o twojej niedostępności:
Dodatkowa wskazówka: Możesz połączyć ten filtr z poprzednim, tj. najpierw przekierować wiadomość na inne konto, a następnie odpowiedzieć nadawcy że przebywasz na urlopie i obsłuży go ktoś inny. -
Tożsamości
Jeśli posiadamy kilka serwisów i tym samym adresów mailowych i całą pocztę mamy przekierowaną na jedno konto, tożsamości są opcją z której warto korzystać.
Znajduje się ona we wspominanej już zakładce “Ustawienia” , i pozwala ( jak sama nazwa wskazuje) na utworzenie kilku osobnych nazw używanych przy odpisywaniu na wiadomości.
Są to .m. in nazwa, adres e-mail, organizacja, czy też ustawienie oddzielnej stopki oraz ukrytej kopii: -
2FA, czyli podwójna autoryzacja
Jeśli jedno hasło do skrzynki to za mało, to warto użyć dodatkowego zabezpieczenia w postaci dwu etapowej autentykacji.
Na czym to polega? Po podaniu poprawnego loginu i hasła, system poprosi Cię jeszcze o podanie dodatkowego hasła bezpieczeństwa, lub autoryzacje za pomocą popularnej usługi od google, tj google authenticator.
Sama konfiguracja jest bardzo prosta – sprowadza się do ustawienia haseł , lub połączenia z usługą google:
To tylko najpopularniejsze rzeczy z których korzystają nasi klienci – poza tym udostępniamy im też w webmailu wygodny kalendarz, menedżer zadań oraz wiele innych ciekawych opcji.
A ty, z której opcji korzystasz najczęściej?